Prisjakt
Kundomdöme på Pricerunner:
Pricerunner

5.0 / 5

 

Kjøpsvilkår                                                        iStock_000012522862Small 

 

1.  Bestilling

2.  Pris

3.  Produktinformasjon

4.  Leveranse

5.  Fraktkostnader

6. Abonnement på barberblad

7. Betalingsalternativ

8. Angrerett ved e-kjøp 100 dager

9. Transportskada

10. Reklamsjon

11. Ikke uthentet pakke

12. Force Majeure

13. Retningslinjer 

 

1.Bestilling

Levering skjer fra Sverige i samarbeid med Når du er klar med din bestilling får du en automatisk bekreftelse til den e-postadressen du har angitt. Observer at ordren du har lagt kan endres etter at et manuelt oversyn har funnet sted. Vi gir alltid beskjed ved endring i lagt ordre. For å handle i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år. Er du yngre enn dette kreves foresattes underskrift.

Vi samarbeider med Rapid SSL når det gjelder kryptering av informasjon via et SSL-sertifikat (Secure Socket Layer). Vi krypterer alle sider der du legger igjen privat informasjon som skal sendes via Internett. Du kan se at en side er kryptert ved at URL-en i adressefeltet starter med https (i stedet for http). I noen nettlesere vises også et lite hengelås på undersiden av vinduet som et bevis på at informasjonen som sendes er kryptert. I Mozilla/Firefox er adressefeltet gulfarget hvis et SSL-sertifikat er aktivert.

Vi tilbyr to måter å bestille på - Kundekonto og Hurtigkasse (uten krav på registrering)

Kundekonto

Ved å skape en Kundekonto trenger du ikke fylle inn dine opplysninger, som for eksempel navn og adresse, på nytt ved hver bestilling. Du har også tilgang til tidligere ordrehistorikk og abonnementstjenester. 

Hurtigkasse 

Dersom du ikke ønsker å opprette en Kundekonto kan du bruke Hurtigkassen vår. Da blir det ikke lagret noen ordrehistorikk, og det er ikke mulighet for å tegne et abonnement.  

Fra Hurtigkasse       Til Kundekonto

Dersom du ønsker tilgang til ordrehistorikken din, som ikke er mulig å se ved kjøp via Hurtigkassen, eller dersom du av en eller annen anledning ønsker å være registrert kunde, kan vi enkelt konvertere dine Hurtigkasseopplysninger til en Kundekonto. Vennligst kontakt oss på kundetjenst@bladebox.no 

2. Pris

Prisene angis i NOK inklusive MVA (Org.nr. Sverige / 556970-1856 / 913 835 956 MVA Føretaksregisteret/Brønnøysundregisteret). Ingen toll eller andra avgifter tillkommer. Vi forbeholder seg rett til å endre priser på hjemmesiden og på andre publikasjoner uten foregående varsel. Mellom oss og kunden gjelder fastsatt pris om ikke annen avtale gjelder.

Ved åpenbare feil, som såkalte forklaringsfeil eller lignende vedrørende pris eller den produktinformasjon som angis i bestillingsbekreftelsen eller fakturaen, har vi rett til å korrigere prisen eller informasjonen, hvorpå ny bestillingsbekreftelse og faktura sendes til kunden. Kunden har rett til å avbestille sin ordre uten kostnad dersom korrigeringene ikke aksepteres. 

3. Produktinformasjon

Den produktinformasjonen som oppgis ved varen baseres på offentlig informasjon fra produsenten. Informasjonen kan når som helst endres av produsenten. Produktinformasjonen blir da oppdatert så fort som mulig, men vi kan ikke på noen måte stilles ansvarlige for at den er korrekt og aktuell. All bildeinformasjon skal ses som illustrasjoner og kan heller ikke garanteres å representere produktets eksakte utseende og egenskap.  

4. Leverans - 24 h Vardagar

           

Levering skjer fra Sverige i samarbeid med Postnord og samtlige forsendelser sendes med A-Prioritert. Leveringstiden bestemmes av om varene finnes på lager eller ikke. De fleste finnes på lager og bestilling som gjøres før klokken 16.00 sendes normalt ut samme dag og kommer således til din leveringsadresse innen 4-7 virkedager. Bestillinger som gjøres etter klokken 16.00 sendes dagen etter. 

De fleste leveransene blir sendt direkte hjem i postkassen. Pakker som er for store for postkassen blir levert til nærmeste utleveringssted eller postkontor. Utleveringsstedet kan være en kiosk eller en postavdeling i matbutikken. Når dette skjer sender respektive sted ut en hentelapp hjem til deg slik at du som kunde kan hente pakken sammen med legitimasjon. Vi ansvarer ikke for eventuelle forsinkelser forårsaket av Posten.   

5. Fraktkostnad 

Ved kjøp av Barberblad kommer et tillegg på NOK 49.00 (Fraktklasse A) 

Ved kjøp av viss Barberblad kommer et tillegg på NOK 69.00 (Fraktklasse B) 

Ved kjøp av 1-2 Barberhøvler kommer et tillegg på NOK 59.00 (Fraktklasse C) 

Ved kjøp av 3-10 Barberhøvler kommer et tillegg på NOK 69.00 (Fraktklasse D) 

 6. Abonnement på barberblad - 5% Rabatt

Ved å tegne et abonnement på barberblad sendes disse til deg avhengig av ønsket intervall. Du kan når som helst endre, pause eller avslutte abonnementet. Du trenger en kundekonto for å aktivere abonnementet. Betaling skjer med kort eller mot faktura. I samarbeid med tegningen av abonnementet godkjenner du at vi fakturerer ditt kort eller vår samarbeidspartner Klarna fakturerer deg i henhold til din bestilling, altså din spesifiserte betalingsmåte og avtalte intervalltid. 

7. Betalingsalternativ

7.1 Faktura Klarna  - Kostnad 29 NOK

       

 Kunden kan velge å betale med faktura, noe som vi gjør i samarbeid med Klarna som også har ansvar for kredittbedømning og betalingsvarsel,  samt mottar betalingen. Ved betaling med faktura må personnummer angis under ”Kundeinformasjon”, og overstiger kjøpssummen 6000 kr så må også kjøperens årsinntekt angis. Kunden samtykker i at det innhentes opplysninger fra offentlige kilder og kredittopplysningsbyråer som et ledd i kredittvurderingen.  Kunden aksepterer ved å oppgi sin e-mail adresse at gjenpartsbrev sendes elektronisk til den oppgitte e-postadresse alternativt sendes gjenpartsbrevet manuelt til kundens Folkeregistrerte adresse.Ved betaling med faktura kommer en avgift på 29 NOK i tillegg. 

  

7.2 Konto - Dele opp betalingen

 Gjennom et samarbeid med Klarna kan vi tilby deg mulighet til å dele opp betalingen. Du kan ha et eller flere pågående delbetalingskjøp og Klarna samler disse på en månedlig kontofaktura. Selvfølgelig kan du når som helst i løpet av delbetalingstiden betale hele den gjenstående gjelden. 

Når du velger å dele opp betalingen av ditt kjøp og bekrefter din ordre så sendes din søknad om delbetaling. Du får beskjed med en gang hvorvidt du får bevilget delbetaling, og vi kan behandle din ordre omgående. Skulle din søknad ikke bli innvilget så kan du gå tilbake til kassen og velge en annen betalingsmåte.  Klarna kommer til å sende en kontoavtale hjem til deg. Etter å ha kontrollert at opplysningene stemmer signerer du avtalen og sender den tilbake i vedlagte svarkonvolutt.   

Delbetalingsalternativer 

  • Klarna konto - 22% rente (ingen etableringsavgift), betale minst 95 kr/måned eller 1/24 av totalbeløpet
  • 3 måneder med 0 % rente (etableringsavgift 195 NOK
  • 6 måneder med 0 % rente (etableringsavgift 295 NOK)
  • 12 måneder med 19,95 % rente (etableringsgebyr 295 NOK)
  • 24 måneder med 19,95 % rente (etableringsavgift 295 NOK)
  • 36 måneder med 19,95 % rente (etableringsavgift 295 NOK)

Fakturaavgift på 45 NOK kommer i tillegg.   

Effektiv rente

Eksempel på effektiv rente p.a for trukket kreditt, jf kredittforskriften § 8: 1 000 NOK - 305% 10 000 NOK - 41,8% 20 000 NOK - 32,4%

Grunnkrav for å få innvilget delbetaling

Du må ha fylt 18 år Du må være norsk statsborger.
Ved delbetaling må personnummer og årslønn oppgis i kassen i ruten "kundeinformasjon". Leveranse foregår bare til kjøperens folkeregistrerte adresse.
Din søknad kommer til å sette i gang en sedvanlig kredittprøvning som innebærer at Klarna foretar en kredittopplysning.

 

7.3 "Kjøp nå, betal senere" kampanjer. 

                     

I blant tilbyr vi en forlenget betalingstid i form av "Kjøp nå, betale senere" kampanjer. Dette alternativet gjelder bare i visse kampanjer. Velger du å handle via en slik kampanje skaper du i og med det en konto hos Klarna. Du får du hjem en konto avtale for underskrift hvilket er i enighet med forbrukerkjøpsloven.

Når du handler via en "Kjøp nå, betal senere" kampanje er det Klarna som sender fakturaen. Siste betalingsdag framgår i kampanjeteksten for det betalingsalternativet som du har valgt. Ved dette kampanjealternativet tilkommer en avgift på 45 NOK hvilket er inkludert i fakturaen. 
 

7.4 Kort -  Kostnad 0 NOK

Payments_Processed_PayEx_E_1_ VisalogoStor Mastercardlogo    Maestro VisaElectron

Du kan alltid være trygg når du handler på BladeBox.no med norsk kort utstedt av Visa eller MasterCard. Vi samarbeider medPayExsom er Nordens fremste ekspert på betalinger med stor kompetanse innenfor betalingsløsninger på internett. PayEx tjeneste er sikker og oppfyller kravene for PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Du kan kun handle med kort utstedt i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Island.

Rutiner för kortbetalningar över Internet - 3D Secure

MastercardsecurecodeVisalogo

VIKTIGT: 3D Secure er Verified by VisaogMasterCard SecureCode, eller 3-D Secure, er globale sikkerhetsverktøy som krever at kortholder autentiserer seg ved handel på internett, og regulerer ansvarsforholdet mellom innløser og utsteder. 3-D Secure har bidratt til sikker handel på internett. 3-D Secure minimerer kortutsteders risiko ved netthandel, siden ingen andre enn kortholder kan bruke kortet i en sikker nettbutikk. 3-D Secure fungerer dermed som en PIN-kode på nett.

7.6 Swish

Swish är en mobil betaltjänst för privatpersoner och företag. Swish fungerar mellan Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Nordea, SEB, Skandia, Swedbank och Sparbankerna. Tala med din bank om hur du kan använda Swish. Varje bank har egna erbjudanden till sina kunder, kontakta därför din bank för mer information om just ditt erbjudande. 

Betalasidan: Betala med Swish till nummer 1233 045473 Ange ordernumret i meddelanderutan i din Swish app. Kontrollera att din app är uppdaterad till den senaste versionen.

Eftersom ingen bank ännu har utvecklat en applikation för betalningar mellan privatpersoner och företag, sker ingen automatiskt verifiering av betalningar med Swish. Detta är också anledningen till att betalningar registreras som "Ej betald". Istället behöver vi verifiera varje betalning manuellt tills bankerna presenterar en lösning. När vi verifierat din betalning påbörjar vi orderprocessen. Kan vi inte verifiera din betalning inom två arbetsdagar kontaktar vi dig. 

 Allment om betalinger og bestillinger

Vi forbeholder oss retten til å ikke fremskynde en bestilling dersom den inneholder detaljer vi anser som uklare eller er identifisert som potensielt usikker av oss eller en av våre samarbeidspartnere. Om dette skjer beklager vi og håper på forståelse, da vi er overbevist om at sikre transaksjoner er like viktig for oss som for deg. Vi ber dessuten om at du følger kortleverandørens regler og prosedyrer ved ulovlig og uautorisert bruk. Alle IP-adresser blir loggført og mistenkte falske bestillinger kan politianmeldes.  

8. Angrerett ved e-kjøp 100 dager

Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) samt Konsumentköplagen (1990:932) tillämpas. Ingen handel er avsluttet før du har fått, prøvd og godkjent dine varer. Derfor har du 100 dagers angrerett på alt. Kort sagt – du skal være helt fornøyd, ellers får du pengene tilbake!

Angrefristen løper fra den dagen du mottar varen. Varen skal være ubrukt. Du skal returnere produktet i uforandret tilstand, i originalemballasje. Om du angrer et kjøp og sender varen tilbake til oss, betaler vi tilbake din kjøpesum senest innen 10 dager. Du er ansvarlig for risikoen ved returfrakt, risikoen omfatter blant annet at produktet skades eller blir borte under frakt.

Om du ønsker å bytte ut en vare returnerer du produktet du vil bytte, får pengene tilbake og kan legge en ny ordre. Uhentede pakker omfattes ikke av angreretten. 

9. Transportskada

Vi er ansvarlig for varer som skades eller kommer bort under leveringen til deg. Reklamasjon av transportskader skal gjøres innen rimelig tid fra det at du mottok varen. Ved mottak av forsendelsen er det derfor viktig å sjekke at pakken ikke er transportskadet. 
 

10. Reklamsjon

I Sverige gjelder 3 års reklamasjonsrett. Dette beskriver den tiden du som konsument har til å påtale en feil ved leveringen av varen. Om et produkt skulle vises seg å være defekt eller feilaktig, kan varen reklameres. Når varen er tilbake hos oss, refunderes totalbeløpet inklusive ekspedisjons- og fraktkostnader. Ved en reklamasjon av feilaktig eller defekt vare skal du som kunde være helt uten kostnad. Reklamasjon til oss skal gjøres innen rimelig tid fra det at kunden har mottatt ordren.

Kun opprinnelige feil omfattes av reklamasjonsretten. Reklamasjonsretten omfatter for eksempel ikke feil som oppstår på grunn av normal slitasje. Fraktkostnader for returen står vi for mot oppvist kvittering. Vær vennlig og send med kvitteringen for frakten eller en kopi av den.Vi anbefaler alle våre kunder å sende sporbar pakke for kundens sikkerhet. Noter at returer ikke skal sendes som bedriftspakke.  

12. Ikke uthentet pakke

En ikke uthentet pakke debiteres med en avgift på 249 NOK for å dekke de fraktkostnader som en ikke hentet pakke innebærer. Din pakke ligger normalt i 14 dager hos postombudet før det sendes tilbake til vårt lager. Dette gjelder ikke for pakker som kunden har avbestilt før leveranse.  
 
13. Force Majeure
 
Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer.Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet. 
 
14. Retningslinjer
 
Ved eventuell tvist følger vi retningslinjene gitt av aktuell myndighet i Sverige. Ved deten tvist skulle oppstå mellom BladeBox og en privat forbruker kommer BladeBox til å følge Konsumentverkets anbefalingerAlle nettstedene våre og informasjonen som innhentes derfra blir administrert og kontrollert av BladeBox AB i Sverige. Våre nettstedservere og verter befinner seg i Sverige
 

Nyttiga och viktiga länkar om dina rättigheter som kund: 
  
Svensk Distanshandel    SDh     
   
Konsumentverket   konsumentverket_logotype        

Allmänna reklamationsnämnen  logo_arn    
  
Konsument Europa
    logo_konsumenteuropa

 

Råd & Rön     

 

Trygg E-handel     

Online Dispute Resolution     

 

right