KJØPSVILKÅR


 

Prøv Gillette-/Venus-/Wilkinson Sword høvelen gratis!

Prøv gratis, motta en komplett prøvepakke med en Gillette-/Venus- Wilkinson Sword barberhøvel og 1 refill-blader. Betal kun kr 69,- for porto og ekspedisjon. Du er ikke forpliktet til å kjøpe noe, men du blir abonnent. Hvis du ikke vil fortsette å abonnere gir du oss beskjed innen 2 uker etter at du mottok din gratis prøvepakke. Dersom du bare ønsker å abonnere på barberingsblad uten å bestille en barberingshøvel, går det helt fint. Dersom det er tilfellet, skriver du bare en beskjed i bestillingsruten.Prøvepakken er begrenset til en herre- og en damemodell pr. husstand.


Salgsbetingelsene

Salgsbetingelsene gjelder for alt salg av produkter til forbrukere fra BladeBox AB, org.nr. 556970-1856, Box 4071, 630 04 Eskilstuna, Sverige. Sammen med din bestilling utgjør betingelsene, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlag for kjøpet. For at vi skal kunne gi deg den beste service når du tar kontakt med oss, vil all informasjon vedrørende ditt kundeforhold hos oss bli lagret i vår database. 

Aldersgrense

For å handle i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år. Er du yngre enn dette kreves foresattes underskrift.


Abonnement og forsendelse

Når du bestiller varer fra BladeBox går du samtidig inn på vår unike abonnementsordning. Det innebærer at du får regelmessige forsendelser med det produktet du har valgt – direkte til din postkasse. På den måten sikrer du deg at du får en ny forsyning hver gang du går tom. Abonnementet løper til det blir sagt opp. Dersom du ønsker flere forsendelser, vil endre leveranseintervall, vil hoppe over en forsendelse, endre modell eller ønsker å stoppe abonnementet, kan dette gjøres enkelt ved å ta kontakt med BladeBox.


Priser

Ingen norsk MVA vil tillkomme. Alle pakkene levereres i separate forsendelser med verdi under NOK 200. Totalkostnad vil fremkomme før bestilling, og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet (som porto, ekspedisjonsgebyr osv). Ved åpenbare feil, som såkalte forklaringsfeil eller lignende vedrørende pris eller den produktinformasjon som angis i bestillingsbekreftelsen eller fakturaen, har vi rett til å korrigere prisen eller informasjonen, hvorpå ny bestillingsbekreftelse og faktura sendes til kunden. Kunden har rett til å avbestille sin ordre uten kostnad dersom korrigeringene ikke aksepteres.


Produktinformasjon

Den produktinformasjonen som oppgis ved varen baseres på offentlig informasjon fra produsenten. Informasjonen kan når som helst endres av produsenten. Produktinformasjonen blir da oppdatert så fort som mulig, men vi kan ikke på noen måte stilles ansvarlige for at den er korrekt og aktuell. All bildeinformasjon skal ses som illustrasjoner og kan heller ikke garanteres å representere produktets eksakte utseende og egenskap.


Betaling

Betaling av varer skjer etterskuddsvis, og faktura følger med i pakken du mottar. Vi ber deg være vennlig å benytte den vedlagte fakturaen når du betaler varen, eller påføre KID nummer ved annen betalingsmåte. For å unngå høye gebyrer ved for sen betaling, anbefaler vi at du overholder betalingsfristen. Ved utelatt betaling vil du bli belastet med den til en hver tid gjeldende, lovfestede purregebyr på 65,-. Som et ledd i våre faktureringsrutiner, vil videre oppfølging og påminnelse foretas av Sergel Norge AS dersom faktura ikke betales i tide.

      

 

Endringer i abonnementet

Etter den andre forsendelsen kan du logge inn på kundekontoen din og endre i abonnementet ditt.

Du kan:

-Endre intervallet

-Avbestille neste levering

-Abonnere på en annen barberbladmodell

-Ta en pause på abonnementet

-Aktivere pauset abonnement

-Bestille flere barberblader                 

 

Leverans

Leveringstiden er ca 5-7 virkedager og Leveransen kan deles opp i flere forsendelser avhengig av antall produkter i bestillingen. Levering skjer i samarbeid med Posten og samtlige forsendelser sendes med A-Prioritert. De fleste leveransene blir sendt direkte hjem i postkassen. Pakker som er for store for postkassen blir levert til nærmeste utleveringssted eller postkontor. Utleveringsstedet kan være en kiosk eller en postavdeling i matbutikken. Når dette skjer sender respektive sted ut en hentelapp hjem til deg slik at du som kunde kan hente pakken sammen med legitimasjon. Vi ansvarer ikke for eventuelle forsinkelser forårsaket av Posten.

 

            

 

Returrett av varer i abonnement

Ingen handel er avsluttet før du har fått, prøvd og godkjent dine varer. Derfor har du 14 dagers angrerett på alt. Kort sagt – du skal være helt fornøyd, ellers får du pengene tilbake. Angrefristen løper fra den dagen du mottar varen. Varen skal være ubrukt. Du skal returnere produktet i uforandret tilstand, i originalemballasje. Om du angrer et kjøp og sender varen tilbake til oss, betaler vi tilbake din kjøpesum senest innen 10 dager. Du er ansvarlig for risikoen ved returfrakt, risikoen omfatter blant annet at produktet skades eller blir borte under frakt. Om du ønsker å bytte ut en vare returnerer du produktet du vil bytte, får pengene tilbake og kan legge en ny ordre.Uhentede pakker omfattes ikke av angreretten. 

Transportskada 

Vi er ansvarlig for varer som skades eller kommer bort under leveringen til deg. Reklamasjon av transportskader skal gjøres innen rimelig tid fra det at du mottok varen. Ved mottak av forsendelsen er det derfor viktig å sjekke at pakken ikke er transportskadet.
 

Reklamsjon

I Norge gjelder 2 års reklamasjonsrett ifølge Forbrukerkjøpsloven. Dette beskriver den tiden du som konsument har til å påtale en feil ved leveringen av varen. Om et produkt skulle vises seg å være defekt eller feilaktig, kan varen reklameres. Når varen er tilbake hos oss, refunderes totalbeløpet inklusive ekspedisjons- og fraktkostnader. Ved en reklamasjon av feilaktig eller defekt vare skal du som kunde være helt uten kostnad. Reklamasjon til oss skal gjøres innen rimelig tid fra det at kunden har mottatt ordren.

Kun opprinnelige feil omfattes av reklamasjonsretten. Reklamasjonsretten omfatter for eksempel ikke feil som oppstår på grunn av normal slitasje. Fraktkostnader for returen står vi for mot oppvist kvittering. Vær vennlig og send med kvitteringen for frakten eller en kopi av den.Vi anbefaler alle våre kunder å sende sporbar pakke for kundens sikkerhet. Noter at returer ikke skal sendes som bedriftspakke.  

Personopplysninger

Vi oppbevarer kun opplysninger som er relevant for ditt kundeforhold til oss, for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. Kunden samtykker i at BladeBox og andre selskaper i samme konsern kan benytte enhver kommunikasjonsform overfor deg, herunder post, telefon, elektronisk kommunikasjon (SMS og e-post osv.) for å informere om eller markedsføre vårt og andres produktilbud.


Endring av vilkårene

Vilkårene er gjenstand for endringer ved særlige behov og/eller offentlige endringer eller pålegg som påvirker disse vilkårene. Avtalen mellom partene innebærer i så fall at du aksepterer oppdaterte vilkår. Nye vilkår vil bli kunngjort på vår nettside i kombinasjon med utsendelse av de nye vilkår sammen med første ordinære forsendelse.


Generelt om betaling og bestillinger

Vi forbeholder oss retten til å ikke fremskynde en bestilling dersom den inneholder detaljer vi anser som uklare eller er identifisert som potensielt usikker av oss eller en av våre samarbeidspartnere. Om dette skjer beklager vi og håper på forståelse, da vi er overbevist om at sikre transaksjoner er like viktig for oss som for deg. Vi ber dessuten om at du følger kortleverandørens regler og prosedyrer ved ulovlig og uautorisert bruk. Alle IP-adresser blir loggført og mistenkte falske bestillinger kan politianmeldes. 

Force Majeure

Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer.Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.   

Retningslinjer

Ved eventuell tvist følger vi retningslinjene gitt av aktuell myndighet. Ved det, høyst usannsynlige, tilfellet at en tvist skulle oppstå mellom BladeBox og en privat forbruker kommer BladeBox til å følge Forbrukerrådets anbefalinger.