KJØPSVILKÅR

1.Bestillning

Når du er klar med din bestilling får du en automatisk bekreftelse til den e-postadressen du har angitt. Observer at ordren du har lagt kan endres etter at et manuelt oversyn har funnet sted. Vi gir alltid beskjed ved endring i lagt ordre. For å handle i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år. Er du yngre enn dette kreves foresattes underskrift. Vi samarbeider med Rapid SSL når det gjelder kryptering av informasjon via et SSL-sertifikat (Secure Socket Layer). Vi krypterer alle sider der du legger igjen privat informasjon som skal sendes via Internett. Du kan se at en side er kryptert ved at URL-en i adressefeltet starter med https (i stedet for http). I noen nettlesere vises også et lite hengelås på undersiden av vinduet som et bevis på at informasjonen som sendes er kryptert. I Mozilla/Firefox er adressefeltet gulfarget hvis et SSL-sertifikat er aktivert.

2. Pris

Prisene angis i NOK inklusive MVA. Ingen toll eller andra avgifter tillkommer. Vi forbeholder seg rett til å endre priser på hjemmesiden og på andre publikasjoner uten foregående varsel. Mellom oss og kunden gjelder fastsatt pris om ikke annen avtale gjelder. Ved åpenbare feil, som såkalte forklaringsfeil eller lignende vedrørende pris eller den produktinformasjon som angis i bestillingsbekreftelsen eller fakturaen, har vi rett til å korrigere prisen eller informasjonen, hvorpå ny bestillingsbekreftelse og faktura sendes til kunden. Kunden har rett til å avbestille sin ordre uten kostnad dersom korrigeringene ikke aksepteres.

3. Produktinformasjon

Den produktinformasjonen som oppgis ved varen baseres på offentlig informasjon fra produsenten. Informasjonen kan når som helst endres av produsenten. Produktinformasjonen blir da oppdatert så fort som mulig, men vi kan ikke på noen måte stilles ansvarlige for at den er korrekt og aktuell. All bildeinformasjon skal ses som illustrasjoner og kan heller ikke garanteres å representere produktets eksakte utseende og egenskap. 

4. Leverans  
     
Levering skjer fra Sverige i samarbeid med Postnord og samtlige forsendelser sendes med A-Prioritert. Leveringstiden bestemmes av om varene finnes på lager eller ikke. De fleste finnes på lager og bestilling som gjøres før klokken 16.00 sendes normalt ut samme dag og kommer således til din leveringsadresse innen 4-7 virkedager. Bestillinger som gjøres etter klokken 16.00 sendes dagen etter. De fleste leveransene blir sendt direkte hjem i postkassen. Pakker som er for store for postkassen blir levert til nærmeste utleveringssted eller postkontor. Utleveringsstedet kan være en kiosk eller en postavdeling i matbutikken. Når dette skjer sender respektive sted ut en hentelapp hjem til deg slik at du som kunde kan hente pakken sammen med legitimasjon. Vi ansvarer ikke for eventuelle forsinkelser forårsaket av Posten.  

5. Fraktkostnad

Ved kjøp av Barberblad kommer et tillegg på NOK 49.00 (Fraktklasse A)
Ved kjøp av viss Barberblad kommer et tillegg på NOK 69.00 (Fraktklasse B)
Ved kjøp av 1-2 Barberhøvler kommer et tillegg på NOK 59.00 (Fraktklasse C)
Ved kjøp av 3-10 Barberhøvler kommer et tillegg på NOK 69.00 (Fraktklasse D)

6. Betalingsalternativ


Vi tilbyr betalingsløsningen Klarna Checkout i samarbeid med Klarna. Klarna Checkout viser de betalingsmåter som kan tilbys til deg. Gjeldende betalingsalternativer som i dag kan tilbys av Klarna Checkout er faktura, kontokreditt, kredittkort eller direkte betaling via bank. Faktura ligger som standard betalingsmåte der det er mulig. Ved betaling med faktura gjelder Klarnas til enhver tid gjeldende fakturavilkår: 14 dagers kreditt. Ved for sen betaling purregebyr i henhold til inkassoforskriftens satser samt den til enhver tid gjeldende forsinkelsesrente. Det koster ingenting å bruke Klarna Checkout. Eventuelle skatter og/eller gebyrer kan tilkomme gjennom den valgte betalingsmåte, se nærmere individuelle vilkår for betaling for varen du velger. Klarna kan til enhver tid legge til eller fjerne en eller flere betalingsmåter av de som tilbys i Klarna Checkout. När du sluttfører et kjøp via Klarna Checkout inngår du og Klarna en avtale der Klarna bl.a. garanterer at du ikke behøver å betale dersom du ikke får dine varer. Klarna erstatter samtidig butikken for det du har handlet og overtar dermed retten til å få betalt. Uansett hvilket betalingsalternativ du velger, så går din betaling til å regulere Klarnas krav.  
    
Allment om betalinger og bestillinger

Vi forbeholder oss retten til å ikke fremskynde en bestilling dersom den inneholder detaljer vi anser som uklare eller er identifisert som potensielt usikker av oss eller en av våre samarbeidspartnere. Om dette skjer beklager vi og håper på forståelse, da vi er overbevist om at sikre transaksjoner er like viktig for oss som for deg. Vi ber dessuten om at du følger kortleverandørens regler og prosedyrer ved ulovlig og uautorisert bruk. Alle IP-adresser blir loggført og mistenkte falske bestillinger kan politianmeldes. 

7. Angrerett ved e-kjøp 

Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) samt Konsumentköplagen (1990:932) tillämpas. Ingen handel er avsluttet før du har fått, prøvd og godkjent dine varer. Derfor har du 14 dagers angrerett på alt. Kort sagt – du skal være helt fornøyd, ellers får du pengene tilbake!
Angrefristen løper fra den dagen du mottar varen. Varen skal være ubrukt. Du skal returnere produktet i uforandret tilstand, i originalemballasje. Om du angrer et kjøp og sender varen tilbake til oss, betaler vi tilbake din kjøpesum senest innen 10 dager. Du er ansvarlig for risikoen ved returfrakt, risikoen omfatter blant annet at produktet skades eller blir borte under frakt. Om du ønsker å bytte ut en vare returnerer du produktet du vil bytte, får pengene tilbake og kan legge en ny ordre. Uhentede pakker omfattes ikke av angreretten.

8. Transportskada

Vi er ansvarlig for varer som skades eller kommer bort under leveringen til deg. Reklamasjon av transportskader skal gjøres innen rimelig tid fra det at du mottok varen. Ved mottak av forsendelsen er det derfor viktig å sjekke at pakken ikke er transportskadet. 

9. Reklamsjon

I Sverige gjelder 3 års reklamasjonsrett. Dette beskriver den tiden du som konsument har til å påtale en feil ved leveringen av varen. Om et produkt skulle vises seg å være defekt eller feilaktig, kan varen reklameres. Når varen er tilbake hos oss, refunderes totalbeløpet inklusive ekspedisjons- og fraktkostnader. Ved en reklamasjon av feilaktig eller defekt vare skal du som kunde være helt uten kostnad. Reklamasjon til oss skal gjøres innen rimelig tid fra det at kunden har mottatt ordren. Kun opprinnelige feil omfattes av reklamasjonsretten. Reklamasjonsretten omfatter for eksempel ikke feil som oppstår på grunn av normal slitasje. Fraktkostnader for returen står vi for mot oppvist kvittering. Vær vennlig og send med kvitteringen for frakten eller en kopi av den.Vi anbefaler alle våre kunder å sende sporbar pakke for kundens sikkerhet. Noter at returer ikke skal sendes som bedriftspakke.  

10. Ikke uthentet pakke

I forbindelse med leveringen blir du varslet av Postnord  eller Bring. I tilfelle du ikke henter eller tar imot bestillingen din, og forutsatt at ingen annen informasjon er oppgitt, betrakter vi dette som et angret kjøp, og under normale omstendigheter vil ingen returkostnader tilkomme. Vi vil kontakte deg vedrørende ny levering og for å finne ut årsaken for å forhindre at dette gjentar seg

11. Force Majeure

Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer.Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet. 

12. Retningslinjer

Disse betingelsene skal styres, tolkes og håndheves i samsvar med svensk lov. Ved eventuell tvist følger vi retningslinjene gitt av aktuell myndighet i Sverige. Ved deten tvist skulle oppstå mellom BladeBox og en privat forbruker kommer BladeBox til å følge Konsumentverkets anbefalinger. Alle nettstedene våre og informasjonen som innhentes derfra blir administrert og kontrollert av BladeBox AB i Sverige. Våre nettstedservere og verter befinner seg i Sverige. Disse betingelsene ble sist oppdatert 10.05.2017


Nyttige og viktige lenker om dine rettigheter som kunde

Svensk Digital Handel                                      



 
Konsumentverket                           
  
Allmänna reklamationsnämnen       
 
Konsument Europa                             
 
Råd & Rön                                         
 
Trygg E-handel                           
    
















Logg inn